Harran Üniversitesi Siverek Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojieri Bölümü, MEYOK, öğretim elemanlarının görüşleri, işverenler, işletmeler ve kamu kuruluşlarından alınan geri dönütlerle birimimizin misyonuna bağlı kalarak programların amaçlarına ve hedef çıktılarına uygun bir şekilde güncellemeler yapmaktadır. Bu süreçler sürekli olarak yapılan gözden geçirme iyileştirme süreçleri takip edilmektedir.
Program çıktıları, öğrenme çıktıları ve ders izlenceleri her dönem tüm akademik birimler tarafından özenle hazırlanmakta ve web sayfalarında erişime sunulmaktadır. Bunun yanı sıra, Çerçeve Yönetim Sistemi üzerinden de her dönem erişime açılmaktadır. Akademik birimlerde her yarıyıl, eğitim-öğretim ile ilgili göstergeler (açılan dersler, öğrenci sayıları, başarı durumları, geri bildirim sonuçları, ders çeşitliliği, laboratuvar uygulamaları, lisans/lisansüstü dengesi, ilişik kesme sayıları ve nedenleri vb.) düzenli ve sistematik olarak izlenmekte; bu göstergeler Yüksekokul Kurulu gibi ilgili akademik organlarda değerlendirmeye alınmaktadır. Eğitim-öğretim süreçlerine ilişkin göstergeler, belirli aralıklarla tartışılmakta, analiz edilmekte, karşılaştırılmakta ve bu doğrultuda eğitim niteliğinin sürekli olarak iyileştirilmesi sağlanmaktadır.
Programların YÖKAK tarafından tanınan akreditasyon kuruluşlarının değerlendirme ölçütlerine, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve ilgili mevzuatlara uygunluğunu denetlemekte; 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gibi yasal düzenlemelerin müfredatta yer almasını sağlamaktadır. Ayrıca, programların akademik yeterliliğini değerlendirerek derslerin temel alan, uzmanlık alanı ve yetkinlik tamamlayıcı dersler kapsamında uygun şekilde düzenlenmesini desteklemekte, öğrenme çıktılarının mesleki bilgi ve beceri gelişimine katkısını analiz etmektedir.
Ortak Dersler Koordinatörlüğü (ODK), öğrencilere farklı disiplinlerden seçmeli dersler sunarak akademik ve kişisel gelişimlerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu dersler, Bilişim, Güzel Sanatlar, İktisadi ve İdari Bilimler, Beden Eğitimi ve Yabancı Dil gibi 5 farklı kategoride sunulmakta, öğrencilerin ilgi alanlarına göre ders seçmelerine olanak tanınmaktadır. Bu sayede, öğrenci merkezli öğrenme ve öğretim yöntemlerinin uygulanmasına katkı sağlanmaktadır. Ayrıca, sunulan derslerin çeşitliliği ve erişilebilirliği, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen öğrenme kaynakları ve akademik destek hizmetleri kriterleriyle uyum göstermektedir. Bu bağlamda, ODK’nın çalışmaları, üniversitenin kalite güvencesi sisteminin güçlendirilmesine ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürekli iyileştirilmesine önemli katkılar sunmaktadır.
Programlarda gerçekleştirilen günce lemeler, aktif olarak ku lanılan Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile üniversitemizin kendi yazılımı olan Çerçeve Yönetim Sistemi üzerinden yansıtılmaktadır. Doğal afetler ve diğer olağan dışı durumlar karşısında, eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürekliliğini sağlamak amacıyla Uzaktan Eğitim Moodle Sistemi etkin bir şekilde kulanılmakta ve bu sistem, akademik süreçler için güvence sağlamaktadır. Uzaktan ve hibrit öğrenme modelerinin entegre şekilde yürütüldüğü bu sistemde, yüz yüze eğitim veren öğretim elemanları için uzaktan materyal paylaşımı, dijital etkinlikler, ödev proje yönetimi ve çevrim içi sınav yapabilme gibi çeşitli yazılımlar bulunmaktadır.