Suruç Meslek Yüksekokulu’nda ölçme ve değerlendirme süreçleri, öğrenci merkezli ve öğrenme çıktılarına dayalı bir yaklaşımla yürütülmektedir. Başarı Değerlendirme Yöntemi (BDY), öğrencilerin ders ve program öğrenme çıktılarına ulaşıp ulaşmadığını ölçmeyi amaçlar. Bu kapsamda her iki öğretim yarıyılında ara sınav (vize), yarıyıl sonu sınavı (final) ve gerekli durumlarda mazeret sınavları uygulanmaktadır. Tüm bu süreçlerde Harran Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esas alınmaktadır.
Ders başarı değerlendirmelerinde kullanılacak kriterler — kısa sınavlar, ödevler, projeler, uygulamalar, ara sınav ve final sınavı gibi — her dersin başında öğrencilerle paylaşılmakta ve ders izlencelerinde, ayrıca web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında açıkça belirtilmektedir. Elde edilen değerlendirme sonuçları düzenli olarak izlenmekte, elde edilen bulgular paydaşlarla birlikte değerlendirilerek gerektiğinde iyileştirme önlemleri alınmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreci hem öğrencilerin akademik gelişimini desteklemekte hem de öğretim sürecinin kalitesinin artırılmasına katkı sunmaktadır.