Elektronik Belge Yönetim Sistemi’nin etkin kullanımı ile yazışma süreçleri hızlanarak bütünüyle takipli ve kayıtlı hale gelmiştir. Personel Bilgi Sistemi üzerinden ise personelin tüm özlük işlemleri, devam takibinin izlenmesi, personel hareketliliği gibi işlemler yapılabilmektedir. Bu uygulamalarla birlikte; HÜBTAM labsis sistemi, HÜBAP sistemi, Yemekhane Rezervasyon Sistemi, Öğrenci Anketleri gibi uygulamalar da otomasyon sistemi üzerinden yürütülmektedir.
Öğrencilere ilişkin bilgi ve veri girişlerinin de “Öğrenci Bilgi Sistemi”. “Akademik Bilgi Sistemi” ve “Mezun Portalı” aracılığıyla yerine getirilmesi, bilgiye erişimi daha kolay ve hızlı hale getirmiştir. Tüm bunlarla birlikte önemli bir kısmı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından tasarlanan ve uygulamaya alınan Harran Portal ile dijital anlamda dönüşüm yolunda önemli adımlar atılmıştır. 2021 yılında çalışmalarına başlanan online yatay geçiş başvuru sistemi 2022 yılında aktifleştirilmiştir.