Bölümümüzde  genelinde öğretim elemanlarının öğretim yetkinliklerini geliştirmeye yönelik çeşitli uygulamalar mevcuttur. Bu uygulamalar, öğretim elemanlarının pedagojik bilgi ve becerilerini artırmayı, ders içeriklerini daha etkili sunmalarını sağlamayı ve öğrenci etkileşimini iyileştirmeyi hedefler. Üniversite, öğretim elemanlarına yönelik sürekli eğitimler, seminerler ve atölye çalışmaları düzenleyerek öğretim kalitesini sürekli olarak iyileştirmeyi amaçlamaktadır. Son olarak Üniversitemizde HARUSEM tarafından düzenlenen Eğiticilerin Eğitimi konulu eğitim çalışmasına öğretim elemanlarımız katılarak bilgilerini güncellemişlerdir.  https://bilkampus.harran.edu.tr/dashboard/84/details

Harran Üniversitesi’nde, her öğretim elemanının yetkinliklerini artırmak amacıyla ihtiyaç analizleri yapılmakta ve elde edilen sonuçlara dayalı eğitim programları oluşturulmaktadır. Hazırlanan bu programlar, ihtiyaç analizi verileri ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda belirlenerek yapılandırılmaktadır. Bu kapsamda, öğretim programları hazırlanıp söz konusu programlara uygun kazanım ve hedefler tanımlanmakta; bu hedeflere ulaşmak için içerik geliştirme süreçleri yürütülmektedir. Öğretim sürecinde güncel ve teknolojik yöntemler ku lanılarak, eğitim programlarının sonunda değerlendirme süreçleri ile geri bildirimler alınmaktadır.

Harran Üniversitesi’nde, öğretim elemanlarının yetkinliklerini artırmak ve derslerini daha verimli işleyebilmelerini sağlamak amacıyla kurum içi bir eğitim programı olan Eğiticilerin Eğitimi Programı uygulanmaktadır. Ayrıca, bu eğitime ilişkin dokümanlar ve destek materyaleri de öğretim elemanlarının ku lanımına sunulmaktadır.

Harran Üniversitesi, öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ve teknoloji destekli öğretim süreçlerine uyum sağlamaları için çalışmalar yürütmekte olup, bu bağlamda üniversite bünyesinde kurulmuş olan Uzaktan Eğitim Merkezi önemli bir örnek teşkil etmektedir. Söz konusu merkez sayesinde, öğretim elemanları derslerini ve akademik toplantılarını çevrimiçi olarak gerçekleştirebilmekte, afet ve pandemi dönemlerinde de eğitim-öğretim sürecinin kesintiye uğramadan devam etmesini sağlamaktadır. Günümüzde de bu sistem aktif şekilde kulanılmaya devam etmektedir.

Etkileşimli ders anlatımı, proje tabanlı öğrenme ve uzaktan eğitim süreçleri için öğretim elemanlarına yönelik atölye çalışmaları ve seminerler düzenlenmekte, bu eğitimler üniversitenin web sayfasında yayımlanarak geniş bir erişim imkânı sunulmaktadır. Kurum içi ve dışı eğitim programlarına katılım teşvik edilerek, öğretim elemanlarının mesleki gelişimleri desteklenmektedir.

Akademik performansa ilişkin tüm belge ve analizler, kalite yönetim bilgi sistemi üzerinden takip edilmekte olup, üniversite bünyesinde faaliyet gösteren Kalite Koordinatörlüğü, öğretim elemanlarının dönem içindeki akademik ve sosyal faaliyetlerini sisteme kaydederek yıllık gelişim süreçlerini izlemektedir.

Harran Üniversitesi, öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini desteklemek ve diğer üniversitelerde görev yapan akademisyenleri de bu sürece dâhil etmek amacıyla çalıştaylar ve kongreler düzenlemektedir. Bu sayede, günümüz eğitim ihtiyaçları tespit edilerek, üst düzey düşünme becerileri ve mesleki yetkinliklerin geliştirilmesi desteklenmektedir. Proje hazırlama ve yönetme becerileri, günümüzde önemli bir akademik gereksinim hâline gelmiş olup, Harran Üniversitesi bünyesinde görev yapan öğretim elemanlarına TÜBİTAK, Erasmus ve diğer ulusal/uluslararası destek programlarına yönelik proje hazırlama, sunma ve uygulama eğitimleri verilmektedir.