Bilgisayar Teknolojileri  Bölümünün ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu, Çerçeve Yönetim Sistemi (ÇYS) aracılığıyla yönetilmekte ve izlenmektedir. Üniversitemiz, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartları ve uluslararası akreditasyon kriterleri doğrultusunda program çıktılarının belirlenmesini sağlamakta ve bu çıktılarla ders kazanımları arasındaki uyumu sürekli olarak gözden geçirmektedir. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla ilişkilendirilmesi, Çerçeve Yönetim Sistemi (ÇYS) üzerinden dijital olarak yürütülmektedir. Bu sistem sayesinde:

  • Her dersin öğrenme kazanımları, ilgili program çıktılarıyla eşleştirilmekte ve düzenli olarak güncellenmektedir.
  • Öğrenci iş yükü ve AKTS hesaplamaları ÇYS üzerinden otomatik olarak yapılmakta, böylece programın çıktılarıyla uyumlu bir ders planlaması oluşturulmaktadır.
  • Ölçme ve değerlendirme süreçleri, ÇYS'de tanımlanan kazanımlar doğrultusunda yürütülerek, öğrencilerin derslerden elde ettiği beceri ve yeterliliklerin program hedefleriyle örtüşmesi sağlanmaktadır.
  • Öğrenci performansına dayalı analizler sistematik olarak izlenmekte ve ders kazanımlarının program çıktılarıyla ne ölçüde uyumlu olduğu periyodik olarak değerlendirilmektedir.

Meslek Yüksekokulumuz ders kazanımlarının program çıktılarıyla olan ilişkisini sürekli olarak öğrenci geri bildirimleri, program başkanlıklarınca gözden geçirmekte ve iyileştirmektedir. okulumuz program geliştirme süreçlerinde iç ve dış paydaşlardan gelen görüşleri dikkate alarak ders müfredatlarını ve öğrenme kazanımlarını yenilemektedir. İlgili program çıktıları, ÇYS web sayfası üzerinden akademik birimler / öğrenim düzeyi / ilgili birim seçilerek erişilebilmektedir.

Bu süreçlerin sonucunda, ders içeriklerinin program hedefleriyle bütünleştirilmesi, öğrenme kazanımlarının sistematik olarak izlenmesi ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin kalite standartlarına uygun hale getirilmesi sağlanmıştır. Böylece, mezunların programdan elde ettikleri yeterlilikler doğrultusunda donanımlı bireyler olarak yetişmeleri güvence altına alınmaktadır.

Dönem başında ders izlenceleri, ilgili öğretim elemanları tarafından her dönem günce lenerek hazırlanmakta ve birimlerin web sayfalarında ilan edilmektedir. Öğrenme çıktıları ve kazanımların ölçülmesinde ara ve dönem sonu sınavlarıyla birlikte ödevler, proje ve seminer çalışmaları gibi farklı değerlendirme yöntemleri ku lanılarak değerlendirme çeşitlendirilmektedir.

Devam eden müfredat günceleme çalışmaları kapsamında, öğretim elemanlarına izlence oluşturma, program çıktılarının tanımlanması ve ders kazanımlarının nasıl yazılması gerektiğine yönelik eğitimler verilmiş ve ihtiyaç oldukça verilmeye devam etmektedir.